Uvažujete o koupi ojeté Octavie III? Dáme vám rady, jakou koupit a jaké se naopak vyhnou. Co zkontrolovat při koupi Škody Octavia III? Škoda Octavia třetí generace přišla na svět v roce 2012, kdy nahradila také velice oblíbenou druhou generaci. Octavia třetí generace je určitě moderní vůz i když v pár maličkostech od druhé pokulhává. Například konstrukce zadní nápravy. Ale jinak je to opravdu kvalitní a dobře postavené auto. Její motory jsou většinou spolehlivé a mají nízkou spotřebu. Má kvalitně vyrobený podvozek s dobrými jízdními vlastnostmi a na svou třídu velký zavazadelník. 590 resp. 1 580 litrů u liftbacku a 610 resp. 1 740 litrů u kombíku.
Proč je Octavia 3 dobrá volba?
Ve své třídě patří k těm největším a nejprostornějším modelům. Servisně není nikterak náročná a navíc si dobře drží cenu. Mezi největší benefity Octavie třetí generace patří bezesporu vnitřní prostor, praktičnost a samozřejmě objem zavazadelníku. Co se motorů týká tak moderní motory TSI jsou až na pozdější tříválec jsou skoro bezchybné a diesely 1,6 i 2,0 TDI dělají to, co mají. Při správné údržbě jsou spolehlivé a mají nízkou spotřebu.
Pohon může být přední nebo klidně čtyřkolka, převodovka manuální i automatická. Auto je to bezpečné a do jisté míry spolehlivé, není ale bez určitě chybičky. Jednou z hlavní věcí co se na trojkové Octavii moc nepovedla je hlučnost a to hlavně od náprav a motoru. S hlučností je na tom určitě hůře jednodušší vlečená zadní náprava a u motorů benzínová 1.4 a naftová 1.6. U benzínových verzí také pozor na spotřebu oleje vinou vadného uložení ventilů. Doporučujeme se poohlížet po Octaviích až po roku 2014, kdy byla většina detailů dořešena. Motor 1.8 TSI se nám zdá jako zbytečný a nedává moc smysl. Výkonu má sice hodně, ale jeho točivý moment je utlumený na 250 Nm jako u menší 1.4 TSI. To už bychom raději sáhli po Octavii RS.
Co zkontrolovat při koupi ojeté Škody Octavia III?
Zase trochu záleží na tom, o jaký model, s jakým motorem, převodovkou a výbavou máte zájem. Určitě doporučuji ještě před tím, než o nákup začnete vůbec uvažovat zkontrolovat historii vozu. Na našem trhu je možná až moc Octavií z dovozu a jejich historie může být pochybná. S tímto vám může pomoci naše kompletní on-line kontrola vozu.
OK, historie je v pořádku a nastává čas na fyzickou kontrolu. Úplně nejlépe uděláte, když si s sebou vezmete zkušeného mechanika. Mechanik již ví co kontrolovat a kam sáhnout, má také diagnostiku. Jestli nikoho kolem sebe nemáte, můžete vyzkoušet naší kontrolu vozu před koupí a o vše se postará náš technik.
Nejčastější závady Octavie 3
Máme za sebou již stovky zkontrolovaných Octavií, takže je známe skoro poslepu. Takže tedy co zkontrolovat při koupi ojeté Škody Octavia III? U Octavie třetí generace se nevyskytují žádné extra závady. Je ale potřeba zkontrolovat a to hlavně u motoru 1.6 TDI funkci vstřikovačů nafty. U vstřikovačů je důležité vyzkoušet teplý i studený start, plynulost chodu motoru a vyhodnotit rušivé zvuky. Také je třeba se zaměřit na filtr pevných částic a jeho funkčnost.
Kontrola převodovky u ojeté Škody Octavia III
U některých modelů se objevují silnější vibrace, které se mohou přenášet do karoserie. Může se jednat o silentblok převodovky, který se konstruktérům moc nepovedl. Pokud si vyberete kus s automatickou převodovkou DSG, buďte obzvláště opatrní. U kusů které mají nájezd více než 200 tis. km, se mohou již vyskytovat problémy. Převodovku testujte za studena a pokud se automat projevuje trhaně, je třeba dát od takového auta ruce pryč, nebo se smířit s teoreticky drahou opravou. Převodovka DSG se určitě může dožít i více kilometrů, záleží hlavně na způsobu jízdy předchozího majitele.
Při testovací jízdě také pozorujte vrzání od kola, může to být prasklá pružina. Může to sice znít zvláštně, ale u některých aut se to stává a trojková Octavie je jedním z nich. Doporučuji také zkontrolovat vlhkost předních světlometů a to hlavně těch ledkových. U kusů, které mají ve světlometech vlhkost dlouhodobě, může časem dojít ke zhoršení jejich efektivnosti a poškození světlometu. Nový světlomet je také celkem drahá záležitost. Pokud vybíráte kus, který má na tachometru více než 150 tis. km je nutno počítat se základním servisem. Tím by mělo být kompletní výměna rozvodů včetně vodní pumpy, oleje a nejlépe i oleje v převodovce.
Ale jinak Octavii třetí generace můžeme bez problémů doporučit. Jedná se o spolehlivý a nadstandardně dobrý vůz. A pokud si dáte v bazarech pozor na jeho nejčastější potíže, máte velmi dobrou šanci, že dostanete dobrého parťáka na spoustu dalších kilometrů. A teď už víte, co zkontrolovat při koupi ojeté Škody Octavia III. Přejeme šťastnou ruku!
Sledujte nás prostřednictvím našich sociálních sítí, ať vám neunikne žádná novinka.