Když nás naše zákaznice ze Slovenska požádala o kontrolu Hyundai i30 z roku 2014, který měl na tachometru „pouze“ 166 976 km, tušili jsme, že nás čeká zajímavé dobrodružství. A nebyli jsme daleko od pravdy. Co jsme odhalili, by mohlo sloužit jako dobrá poučka pro každého, kdo se chystá koupit ojeté vozidlo. Hyundai i30 stočený tachometr, jak jsme na to přišli?
První stopa: Elektronická servisní knížka
Když jsme se pustili do online kontroly historie tohoto Hyundai i30 z roku 2014, očekávali jsme obvyklé nesrovnalosti, které často provází ojetá vozidla. Nicméně, co jsme objevili, překročilo naše očekávání. Poslední záznam o servisu z roku 2021 ukazoval, že auto mělo najeto neuvěřitelných 239 500 km. K nalezení byl ještě další záznam tachometru s dokonce 245 000 km. To bylo první a zároveň velké varování. Už teď jsme věděli, že Hyundai i30 má stočený tachometr.
Druhá stopa: Hyundai i30 stočený tachometr na STK a pojistná událost
S lupou v ruce a Sherlock Holmesovým kloboukem na hlavě jsme se pustili do dalšího špehování. Kontroly STK a záznamy o pojistných událostech nám ukázaly další kusy skládačky. Nejenže se naše kontrolované auto zapletlo do pojistné události s více než 200 000 km na tachometru, ale záznamy ze STK vykreslily jasný obraz o „návratu mládí“ našeho Hyundai.
- 04/2020 STK 220 000 km
- 03/2021 servis 235 500 km
- 05/2021 pojistná událost 239 000Km
- 06/2021 servis 239 500 km
- 08/2021 Záznam tachometru 245 000 km
- 2 roky nezmapovaná historie (předpokládaný nájezd cca. 50 000 km)
- 08/2023 pojistná událost 163 500 km
- 17/2024 STK 165 400 km
- 02/2022 inzerován k prodeji 166 976 km
Co to znamená?
Tento případ je klasickým příkladem, proč je důležité provést důkladnou kontrolu před koupí ojetého vozidla. Stočený tachometr není jen číslo; může skrývat opotřebení a potenciální problémy, které neodpovídají udávanému stavu a věku auta. A také nezapomínejte, že auto s nájezdem 169 000 km má mnohem větší cenu, než to stejné s nájezdem 280 000. Rozdíl ceny v tomto případě je skoro 30% z ceny vozu. A kdo z vás chce zaplatit o 30% víc za stejné auto?
Sledujte nás prostřednictvím našich sociálních sítí, ať vám neunikne žádná novinka.