TOP 5 velkých chyb při výběru nového auta

Chyba č.1 EMOCE

Výběr ojetého auta je činnost, která v nás vyvolává mnoho emocí. Většinou to jsou emoce hezké a valná většina lidí se na koupi a výběr nového, možná i vysněného auta těší a již se nemohou dočkat chvíle, až se se svým novým miláčkem pochlubí doma, v práci či u kamarádů. A to je právě ten velký problém, protože emoce do koupi nového auta NEPATŘÍ! Při koupi ojetého vozu totiž většinou platí, že láska na první pohled znamená finanční sebevraždu. 

Jestli se nechcete při koupi vozu spálit, využijte naší službu Kontrola ojetého vozu.

Rada č.1 – To že se vám auto líbí neznamená, že s ním budete spokojeni, vždy dávejte přednost selskému rozumu a nikdy nekupujte auto na první dobrou. 

 Chyba č.2 MALÉ AUTO MI STAČÍ

První otázkou, kterou byste si měli položit je “ na co nové auto potřebuji “ ?

Pečlivě si rozmyslet, jak často využiji velké auto, kolik lidí v něm budu většinou přepravovat a kolik krámů s sebou budete vozit. A pokud dojdete k závěru, že 99% času v autě budete sami nebo maximálně s vnadnou přítelkyní, kterou sice ještě nemáte, ale nové auto vám k ní určitě pomůže, zvažte, zda by nebylo moudřejší si místo obřího kombíku koupit spíše levnější hatchback a nebo hezčí sedan. 

Rada č.2 – Velká auta mají většinou výhodu ve větší kapacitě úložného prostoru a lepším komfortu pro posádku, ale na druhou stranu se s nimi mnohem hůře manévruje, bývají mnohem dražší a parkování s nimi vyžaduje určité dovednosti. Naopak menší a kompaktnější auta mají výhodu v pohodlnějším řízení hlavně ve městech, mnohem příznivější ceně a parkování zvládne i méně zkušený řidič, bohužel v nich nepřevezete dvou metrovou televizi a vnitřní prostor většinou připomíná spíše než pohodlný obývák, skromnou celu na Pankráci. 

Chyba č.3 DIESEL PATŘÍ DO TRAKTORU

Když už jsme si po dlouhém rozhodování vybrali velikost auta, tak teď přichází na řadu motor. A jsme zase u námi oblíbených otázek a u motoru by jsme si měli položit otázku: “Kde a kam budu nejčastěji jezdit?“ Ono totiž hodně záleží na tom, jestli vaše trasy budou kratší a ve městě a nebo jste spíše dálniční pirát, či okreska je vaším druhým domovem. Každý motor se hodí na něco jiného a správně zvolená motorová jednotka má velký dopad na životnost našeho nového člena rodiny a tím pádem i na vaší peněženku. Správně zvolený motor, má také velký vliv na samotnou spotřebu vozu. Například když si vyberete silný benzínový trhač asfaltu a váš měsíční nájezd se počítá ve stovkách nebo dokonce v tisících kilometrů měsíčně věřte, že většinu vánočních dárků nakoupíte za body z čerpacích stanic. 

Rada č.3 – Naftové motory se hodí a jsou stavěny na delší trasy a pro řidiče, kteří mají velký nájezd kilometrů. Mají většinou menší spotřebu, ale když budete například s motorem TDI jezdit většinou ve městě a krátké trasy, oplatí vám to většími náklady na servis. Naftové motory se totiž při krátkých trasách více zanášejí a případné usazeniny v motoru umí napáchat pěknou paseku a provětrat vaší peněženku. Naopak benzínový motor se hodí spíše na krátké trasy a popojíždění, tolik netrpí na zanášení motoru a i třeba častější startování mu tolik nevadí. Mívají naopak větší spotřebu a to hlavně starší modely a tak delší trasy se více prodraží. 

Chyba č.4 POMOC NEPOTŘEBUJU 

Je mi jasné, že jste určitě naprostý profík a jste seznámen se všemi problémy a nástrahami, které při koupi ojetého vozu nastanou. Rozhodně nepotřebujete pomoc a už vůbec nepotřebujete, aby vám do výběru a kontroly auta někdo kecal. Tak to je jedna z největších a nejdražších chyb, které můžete udělat! Jelikož většina lidí, které se rozhodne své staré auto prodat, k tomu má nějaký důvod a jeden z těch důvodů může být právě technický stav. Vždycky si proto nechte kupovaný vůz prověřit a zkontrolovat od někoho, kdo autům skutečně rozumí. Ano nejspíše to nebude zadarmo, ale věřte, že se tato počáteční investice bohatě vyplatí. Ono totiž i jen malé cukání motoru může znamenat několikatisícový problém a když tento problém zjistíte ještě před koupí vozu, může to buď znamenat hezkou slevu na daný vůz a nebo máte ten dar, se rozhodnou zrovna tento kus nekoupit a poohlédnou se po jiném, který si z vás v následném servisu neudělá oslíčku otřes se.

Rada č.4 – Vždy si váš vysněný vůz pečlivě prověřte a můžete to udělat několika způsoby. 1. Požadovat po prodejci náš Certifikát AUTOMATO (což je předprodejní prověrka vozu), takže budete ještě před koupí obeznámeni se stavem a problémy daného vozu. Prohlídku provádí vždy nezávislý autoservis 2. Navštívit prodejce se zkušeným automechanikem a ten vůz pořádně proklepne. K tomu slouží naše další služba Kontrola ojetého vozu. 3. Vůz si můžete také prověřit virtuálně a to např. se službou Cebia, která dokáže zjistit zda váš vůz nebyl kradený, bouraný a nebo jestli nemá stočené kilometry. 4. Když už z nějakého důvodu koupíte vůz bez prohlídky před koupí, můžete využít naší službu Asistovaná kontrola vozu, u které vám zjistíme závady vašeho nového vozu a když objevíme nějaké závažné skryté vady, o kterých vás prodejce neinformoval, dáme vám přesný návod jak v tomto případě postupovat a domoci se buď slevy na vůz a nebo odstoupení od kupní smlouvy. 

Chyba č.5 AUTO ZA 100 TISÍC. NESTOJÍ 100 TISÍC

Když jste se rozhodli pro koupi ojetého vozu, určitě jste si také stanovily rozpočet. Tento rozpočet by měl ale počítat i s částkami, které budete muset investovat před ale i po koupi vozu. Koupě vozu se sestavuje ze tří částí a těmi jsou 1. výběr a kontrola vozu 2. koupě vozu 3. servis vozu. A každá z těchto částí ať se nám to líbí nebo ne, bude stát určité finance. Počítejme tedy s tím, že u vozů do 100 000 Kč, budeme potřebovat min. 20% z částky na prověření a servis vozu. U vozů nad 100 000 Kč je to cca. 15% z ceny vozu. Takže jestli máte rozpočet na nové auto 100 000 Kč, vybírejte vozy s cenovkou do 80 000 Kč. 

Rada č.5 – Místo další rady jsi pojďme udělat názorný příklad. Jedním z nejprodávanějším ojetým vozem u nás je asi stále Škoda Octavia s motorem 1.9 TDI 77kw. Cenu takové hezké Octávky a následných nutných technických úkonů jsme odhadli takto:

Cena vozu115 000 Kč
Prohlídka a kontrola vozu3 000 Kč
Nové rozvody7 000 Kč
Nový olej2 000 Kč
Nové filtry1 500 Kč
Plnění a čištění klimatizace1 500 Kč
Poplatky za přihlášení vozu1 000 Kč
Celková cena131 000 Kč

Koupě ojetého vozu není žádná věda, ale měli byste se držet určitých pravidel, za žádnou cenu je nepodceňovat a být obezřetní, vyplatí se to vám i vaší peněžence. 

Mrkněte i na naše sociální sítě!

Nejnovější články